fbpx

Personal trainer -koulutus / elokuu 2022

Koulutus koostuu kahdeksasta käytännönläheisestä kaksipäiväisestä lähiopetusjaksosta (yksi lähijakso on kolmipäiväinen), aktiivisesta itseopiskelusta opiskelijaportaalissamme, väli- ja loppukokeista, sekä harjoitusasiakkaan valmentamisesta.

Personal Trainer -opiskelijoiden Kouluttajina toimivat Jukka Rajala, Joni Jaakkola, Jukka Mäennenä, Hanna Härkönen, Anette Palssa, Laura Toivola, Sampsa Kautto, Kimmo Kuukasjärvi ja Tuomas Katila. Tutustu tiimiin: Personal trainer -kouluttajat

Koulutus järjestetään pääkaupunkiseudulla. Tarkempi sijainti lähiviikonlopusta riippuen ilmoitetaan myöhemmin.

TARJOUS 3300€ (sis. alv24%) voimassa 31.6. saakka (ovh 3845€)

Maksu: 1-8 erässä sovitusti

PT koulutus Helsinki | aloitus 20.8.2022 – paikkoja rajoitetusti!

Koulutuksen aloitusajankohta ja lähiviikonloppujen aikataulut päivitetty.

Jakso 1: 20.-21.8.

Jakso 2: 17.18.9

Jakso 3: 15.-16.10.

Jakso 4: 18.-20.11.

Jakso 5: 3.-4.12.

Jakso 6: 14.-15.1.2023

Jakso 7: 4.-5.2.

Jakso 8: 4.-5.3.

Koronasta johtuen kurssin aloitusta on jouduttu siirtämään useasti, mutta onneksi odotus palkitaan! Tauon aikana olemme päivittäneet sisältöä entistä paremmaksi, jossa on huomioitu aikaisempien kurssien oppilaiden palautteet. Muun muassa kahvakuulilla harjoittelua löytyy nyt kokonainen viikonloppu ja toinen merkittävä muutos liittyy ohjaamistaitoihin, jonka kehittämistä löytyykin nyt lähes jokaisesta jaksosta.

Haastattelun avulla varmistamme, että PTA on juuri oikea paikka sinulle!

Varaa konsultaatioaika täyttämällä lomake netin kautta, tai lähettämällä tekstiviesti numeroon 0400866072 tai sähköpostitse jukka@compactfit.com

Haastatteluun on hyvä varata aikaa noin 30 minuuttia, jonka aikana käymme läpi tarpeitasi ja toiveita koulutukselta. Tärkeintä on palava halu oppia uutta! Kun asenne on oikea, kaikki hyvä seuraa. 🙂

Koulutusjaksojen sisällöt

1. jakso (2 pv): Sinä personal trainerina (20.-21.8.)

  • Mitä personal trainerin työ voi olla ja kuinka otan ensiaskeleet liikunta-alalla?
  • Alkukartoitus, tavoitteet, konkreettiset suunnitelmat, motivointi ja seuranta
  • Erikoistuminen Personal trainerin työssä
  • Erilaiset asiakasprofiilit ja toimiminen heidän kanssaan
  • Ohjaamisen perusteet (kuinka toimia asiakkaiden kanssa valmennustilanteessa) (jatkuu läpi koulutuksen)
  • Harjoitusmuodot: kehonpainoharjoittelu, kuntosaliharjoittelu, vapaapainoharjoittelu, kestävyysliikunta jne.
  • Yleiskatsaus fysiologiaan ja anatomiaan
  • Starttilaukaus omien palveluiden markkinointiin
  • Käytännönharjoitukset lihaskuntoharjoittelussa(perusliikemallit) (6h)

2. jakso (2 pv): Lihaskunto- ja voimaharjoittelu (17.-18.9)

  • Fysiologia ja anatomia – perusteet
  • Harjoittelun perusteet, kokonaisuuden hahmottaminen ja suunnittelu
  • Periodisointi ja asiakkaiden erilaiset tavoitteet
  • Voimaharjoittelun perusliikemallit
  • Käytännönharjoitukset ja ohjausharjoitukset (6h)
  • Harjoitusasiakkuuden valmistelu (palautus 8. jaksoon mennessä)

3. jakso (2pv): Kahvakuulilla harjoittelu (15.-16.10.)

UUSI OSA – yhteistyössä IKSA Kahvakuulakoulutuksen kanssa

  • Kahvakuulilla nostamisen perusteet ja perusliikemallit
  • Ryhmävalmentaminen ja kahvakuulatuntien suunnittelu
  • Toiminnallisen harjoittelun perusteet
  • Käytännönharjoitukset  ja ohjausharjoitukset (10h)
  • (Näyttökoe tehtävissä erikseen saadakseen IKSA Kettlebell Coach -tutkinnon)

4. jakso (3 pv): Ravitsemus ja henkinen hyvinvointi + kuntosaliharjoittelu (18.-20.11.)

  • Ravitsemustiedon rakentuminen ja ravitsemuksen merkitys valmennuksessa
  • Ravitsemuksen lähtökohdat, tietojen hankkiminen ja käyttö
  • Terveyttä ja hyvinvointia tukevan syömisen perusteiden ymmärrys 
  • Eri ravintosuuntaukset, yksilölle sopivan mallin hakeminen
  • Ravinto-ohjelmien laatiminen ja arviointi
  • Ravintolaskenta
  • Henkisen hyvinvoinnin elementit ja niiden vieminen valmennustyöhön (mm. hengitysharjoitteiden hyödyntäminen)
  • Yksilölliset tarpeet ja haasteet
  • kuntosaliharjoittelun ABC (6h)
  • Muut käytännönharjoitukset (3)

5. jakso (2 pv): Kestävyysharjoittelu, testaaminen ja seuranta, juoksu (3.-4.12.)

  • Kestävyysharjoittelun teoria ja käytäntö
  • Tuki- ja liikuntaelimistösairaudet, muut erityisryhmät
  • Yksilölliset erot, eri lajien vaatimukset ja harjoittelumuodot
  • Testaaminen, testien suunnittelu ja tulkinta
  • Luonnollisen juoksun tekniikka – milloin juoksutekniikan korjaaminen on tarpeellista
  • Käytännönharjoitukset ja testausharjoitukset (5h)
  • Ravitsemus erityisryhmien tukena (etäluento erikseen ilmoitettuna ajankohtana)

6. jakso (2pv): Kehonpaino- ja liikkuvuusharjoittelu (14.-15.1.2023)

  • Kehonpainoharjoittelun perusteet (jatkuu 8. jaksossa)
  • Liikkuvuusharjoittelun perusteet (jatkuu 8.jaksossa)
  • Miksi, kenelle, miten ja missä määrin?
  • Liikeratojen ja liikemallien testaaminen, yleisimmät ongelma-alueet
  • Faskian eli lihaskalvojen teoreettinen ymmärtäminen ja tiedon hyödyntäminen valmentamisessa
  • Harjoitusten yhdistäminen ohjelmiin ja arkeen
  • Eri metodeihin tutustumista mm. , pariharjoitukset, jännitys-rentoutus, painoilla tehtävät venytykset jne. 
  • Movement Stick -harjoittelusysteemiin tutustuminen
  • Käytännönharjoitukset ja ohjausharjoitukset (9h)

7. jakso (2pv): Painonnostoliikkeet, voimaharjoittelun käytäntö ja suunnittelu (4.-5.2.)

  • Lajianalyysi ja sen käyttö harjoittelun suunnittelussa
  • Lajispesifinen harjoittelu ja lajivoiman merkitys
  • Ohjelmointi ja kausisuunnitelmien teko
  • Painonnostoliikkeet, tukeva harjoittelu painonnostoa varten, yleisimpien ongelmakohtien ratkominen
    Käytännön harjoitukset (9h)

8. jakso (2pv): Movement -harjoittelu, venyttely, markkinointi ja brändäys (4.-5.3.)

  • Movement -harjoittelu
  • Monipuolisen venyttelyn perusteet
  • Markkinointi ja brändäys
  • Näyttökokeiden suorittaminen
  • Käytännönharjoitukset ja ohjausharjoitukset (6h)
PTA-studio Ilmoittaudu koulutuksiin matala