Movement & Mobility Coach – levels 1&2

Koulutus on Jukka Rajalan usean vuoden tutkimusten tulosta, johon on haettu oppia kotimaisten alan ammattilaisten lisäksi kansainvälisiltä huippuvalmentajilta. Tämä koulutus antaa sinulle vähintäänkin riittävän teoreettisen ja käytännöntiedon siihen, mitä monipuolisessa Movement-harjoittelussa, liikkuvuuden kehittämisessä ja kehonhuollossa tulisi ottaa huomioon ja miten käytännössä liikkuvuusharjoittelu olisi järkevä toteuttaa!

MOVEMENT & MOBILITY COACH – LEVEL 1 & 2

Anatomien ja fysiologian perusteet ymmärtääksesi paremmin käytettäviä metodeita
Lihaksisto
Luusto ja nivelet
Sidekudos, eli faskia
Hermosto
Kehon kuormituslinjat ja niiden hyödyntäminen harjoittelussa
Miten yksilölliset erot ja tarpeet vaikuttavat käytettäviin metodeihin.
Opit erilaisia tekniikoita ja ymmärrät niiden erot teoriassa ja käytännöntasolla
Osaat yhdistellä voima – ja liikkuvuusharjoittelua tilanteen ja tarpeen mukaan
Osaat laatia kokonaisvaltaisia ohjelmia liikkuvuusharjoitteluun ja yhdistää ne muihin harjoituksiin ( voima, kestävyys, lajiharjoitteet)
Mitä tehdä ”uusilla liikelaajuuksilla”, jotta harjoittelun vaikutus olisi mahdollisimman pysyvää
Liikkuvuuden ja elastisten komponenttien (venytysrefleksien) hyödyntäminen voimaharjoittelussa
Optimaaliset lämmittely- ja loppujäähdyttelytekniikat
Miten keho toimii suhteessa ”kudosten olotilaan,” liikkeen nopeuteen, kuormaan, henkisen mielentilaan jne.
Valmistaudutko voimaa ja nopeutta vaativaan -, vai liikkuvuutta kehittävään harjoitukseen
Miten keho palautetaan mahdollisimman hyvin ”neutraaliin” tilaan harjoituksen jälkeen, jotta palautuminen lähtisi käyntiin mahdollisimman nopeasti

FLEXIBILITY

Venyttely
Mitä kehossa tapahtuu kun venytyllään
Ero muihin liikkuvuusharjoituksiin
Milloin venytteyä tarvitaan ja milloin siitä voi olla jopa haittaa
Venyttelyn erikoistekniikat
Parivenyttelyn perusteet
Yksin tehtävät venytysharjoitukset (Flexibility –liikepankki)

MOBILITY

Aktiivinen liikkuvuusharjoittelu teoria ja käytäntö
Dynaamiset liikkuvuusharjoitteet ylävartalolle
Dynaamiset liikkuvuusharjoitteet alavartalolle
Dynaamiset liikkuvuusharjoitteet keskivartalolle
Isometrinen liikkuvuusharjoittelu – teoria ja käytäntö
Isometriset liikkuvuusharjoitteet ylävartalolle
Isometriset liikkuvuusharjoitteet alavartalolle
Isometriset liikkuvuusharjoitteet keskivartalolle
Nivelten vahvistaminen
Nivelten rakenteeseen liittyvää teoriaa
Miten vahvistat niveliä ja niitä tukevia sidekudoksia
Rekyyliharjoittelu ja erilaiset ”voimavenytykset”– teoria ja käytäntö
Lisäpainojen hyödyntäminen liikkuvuusharjoittelussa
Venytysrefleksin hyödyntäminen liikkuvuusharjoittelussa

MOVEMENT

Movement – harjoittelu kokonaisvaltaisen harjoittelun tueksi
Miten yhdistät liikkuvuuden ja voiman yhdeksi kokonaisuudeksi
Myofaskiaaliset kuormituslinjat ja niiden hyödyntäminen liikkeessä
Movement-harjoitteet osana kehon valmistamista voima- ja nopeusvoimaharjoituksiin
Movement-harjoitteet osana kehon valmistamista liikkuvuusharjoituksiin